کرگیری چیست؟ و روش انجام آن
نوشته شده توسط : yadakyar

کرگیری به معنای مغز گرفتن از چیزی است. برای مشخص کردن کیفیت بتن، مقاومت فشاری و کششی از کرگیری بتن استفاده می شود. البته کرگیری برای فعالیت های دیگر هم استفاده می شود. برای مثال زمانی که روی یک سازه بتنی یک وسیله دیگر را می خواهدی نصب کنید بهترین روش، کرگیری است. در این روش از بتن یک مغزه تهیه می کنند. این عملیات به وسیله دستگاه های ویژه ای انجام می شود.

روش انجام کرگیری بتن

برای عملیات کرگیری دستگاه های قدرتمندی نیاز است زیرا قرار است بتن را به وسیله دستگاه سوراخ کرد. برای شروع کار در ابتدا به وسیله سرمته حفاری چند سوراخ ایجاد می شود تا بتوان پایه دستگاه کرگیری را روی آنها محکم کنیم. بعد از محکم کردن پایه، موتور را روی آن قرار میدهند و عملیات کرگیری آغاز می شود.

لازم به ذکر است که وجود آب در این فرآیند الزامی و مهم است. از آب برای خنک نگه داشتن مته استفاده می شود. بعد از رسیدن مته به عمق لازم، دستگاه به طور خودکار خاموش خواهد شد. می توانید مغزه را به وسیله مته خارج کنید و یا از دستگاه دیگری استفاده کنید.

دستگاه های کرگیری بتن

دستگاه های کرگیری بتن از لحاظ انرژی مصرفی، نوع مته و کاربرد آن به چند دسته تقسیم می شوند. از لحاظ کاربرد این دستگاه به دو دسته تقسیم می شود. 1- دستگاه هایی که برای هسته گرفتن استفاده می شود. 2- دستگاه هایی که فقط برای سوراخ کردن بتن استفاده می شود.

دستگاه کرگیری از لحاظ انرژی مصرفی به چهار دسته الکتریکی، بادی، هیدرولیکی و بنزینی تقسیم می شود. همچنین با توجه به نوع مته به دو دسته کاربیدی و الماسی تقسیم می شود که نوع الماسی رایج تر است.





:: برچسب‌ها: کرگیری ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: